Napjainkban, amikor a közösségi média térnyerése mindent elsöpör az interneten, sokan úgy gondolják, hogy ezen platformokon kívüli való megjelenés teljesen értelmetlen. Úgy érezik, hogy időt, pénzt és energiát spórolnak azzal ha csak Facebookon, Instagramon, YouTube-on vagy (ne adj’ isten) TikTok-on jelennek meg vállalkozásukkal és próbálják meg elérni célközönségüket. Előre lelövöm a poént.. Akik így gondolják, azok nem is tévedhetnének nagyobbat.
Értelemszerűen könnyű azt gondolni, hogy pénzt spórolunk az “ingyenes” közösségi oldalak használatával. Az idézőjelek közé tett ingyenesség nem véletlen. Ugyanis a közösségi felületek organikus elérési mutatói évről-évre csökkennek, 2020-ra pedig ezek a mutatók például a Facebook esetében egyenesen a földbe álltak. A költségmentes bejegyzésekkel követőtáborodnak már csak elenyésző részét tudod elérni, köszönhetően a kék óriás egyre agresszívabb üzletpolitikájának. A kvázi ingyenességgel és nagyon alacsony hirdetési költségekkel való magas elérésekkel bevonzották a cégeket, majd az organikus elérésből elvéve a fizetett hirdetések felé terelték azokat. Persze nincs ezzel baj, kapitalista világban élünk és a részvényesek ezt várják el a Facebooktól, teljesen érthető lépések ezek. Viszont ezen példa is jól mutatja, hogy egy platformhoz mindig neked kell majd igazodnod, ellenben egy saját weboldallal.
Természetesen a saját weboldaladnak is a legnagyobb halhoz kell idomulnia. Azon területen ez nem más mint a Google, de ott ténylegesen tehetsz azért, hogy költségmentesen is előrébb kerülhess a rangsorban és növelhesd eléréseid számát. Erről majd később, most jöjjön az első pont amit kicsit már érintettünk is.
1. Folyamatosan csökkenő elérés
Az első pontot fentebb már érintettük is. Sajnos a közösségi oldalakon minden és mindenki az üzemeltető cég kénye-kedvének van kitéve. Organikus eléréseid olyan mértékben csökkenhetnek ahogy azt ők szeretnék. Mit sem érsz több tízezres táborral ha követőidet képtelen vagy ingyenesen elérni. Ebben az esetben már csak a korábban befektetett energia miatt is el kell kezdened a fizetett hirdetések alkalmazását, hogy üzeneteid elérhessenek a korábban megszokott mennyiségű célközönséghez. Nehéz ügy, főképp ha azt nézzük, hogy ez a folyamat nem fog megállni. Az organikus eléréseket az idő előrehaladtával folyamatosan csökkenteni fogják a folyamatos profit realizálása érdekében.
Már csak ezt figyelembe véve is kijelenthetjük, hogy kizárólag Facebook oldara támaszkodni elég nagy hiba bármekkora céged is legyen.
2. Weboldalad elérését bármikor befolyásolhatod
Egy újabb erős indok a saját weboldal készíttetése mellet. Ugyanis saját honlapod organikus eléréseit némi SEO-ba (keresőoptimalizálásba) fektetett energiával ingyen növelheted. Előrébb kerülhetsz a keresőkben, ezáltal egyre többen és többen találnak majd rá weboldaladra és ismerik meg tevékenységedet. Itt szoktak következni azon megyjegyzések, hogy a Facebook oldalak is elég jó helyen jelennek meg a Google keresőben. Ez így is van, viszont csak abban az esetben, ha a felhasználó konkrétan a vállalkozásunk nevére keres rá. Amennyiben szimpla keresőszavakat használ mint például “személyi edzés” vagy “sportruházat”, akkor keresztet is vethetünk arra, hogy a keresőben bárki is rátaláljon szolgáltatásunkra. Konkrétan a cég nevére történő keresések pedig sajnos nagyon elenyészőek. A keresést indító személy fejével gondolkodva ez totál logikus, mert ha valaki vásárolni akar vagy igénybe szeretne venni egy szolgáltatást, akkor konkrétan arra a kifejezésre keres rá és úgy böngészik a lehetőségek közül. A probléma az, hogy amennyiben csak Facebook oldallal rendelkezel, akkor ezen lehetőségek között te nem fogsz szerepelni.
3. Egy jó megjelenésű weboldal bizalmat kelt a célközönségedben
Nyilván már te is kerestél korábban termékeket vagy szolgáltatásokat az interneten. Valószínűleg már veled is megesett, hogy bizonyos cég weboldala/webáruháza nem nyerte el a tetszésedet. Régimódi stílusa bizonytalanságot keltett benned ezért elálltál a vásárlástól és inkább egy másik cégnél vásároltál.
Ha már egy régimódi megjelenés is eltántorítja az emberek nagyrészét a vásárlástól, akkor képzelheted mit gondolhatnak arról aki egy pár oldalas, néhány információt tartalmazó weboldallal sem rendelkezik. Mit gondolhatnak az olyan cégekről akik a hirdetéseikben Gmail-es email címet használnak és még egy éves szinten pár forintos költséget jelentő saját domaint sem képesek fenntartani? Valljuk be, nem sok jót.
Az első benyomás a legfontosabb. Alapvető igazság ez, mely az élet megannyi területén helytálló. Persze nem minden a külső, és egy első ránézésre gyengécske arculattal, esetleg csak facebook oldallal vagy Gmail-es email címmel rendelkező vállalkozás is nyújthat kimagasló szolgáltatást. Viszont óriási luxus ha ezen apróságok miatt mi magunk bizonytalanítjuk el és ezáltal bukjuk ügyfeleink 90%-át.
Te ne kövesd el ezt a hibát, kelts bizalmat minden látogatóban saját, egyedi dizájnnal rendelkező weboldaladdal!
4. Testreszabhatóság az elképzeléseid szerint
Ha már az egyedi megjelenést és dizájnt említettem, nem árt megjegyeznem azt sem, hogy egy kötött keretek közé szorított Facebook oldallal szemben, saját honlapod megjelenését bármikor egyedivé teheted a saját elképzeléseid szerint. Weboldalad megjelenését maximálisan céged arculátára szabhatod, ezáltal mindenki mástól megkülönböztethetővé és összkerverhetetlenné válhatsz.
Saját weblapodon úgy és olyan formában tehetsz közzé tartalmakat ahogy te szeretnéd, viszont egy Facebook oldalt nem tudunk saját elképzeléseink szerint formálni. A megosztott posztok tartalmain kívül semmin nem tudunk változtatni. Ráadásul mint már korábban említettem, saját weboldalunknál nem vagyunk kiszolgáltatva senkinek, nem fenyeget az a veszély, hogy egy adott szolgáltatás megszűntetésével ellehetetlenítsék vállalkozásunkat.
5. A több mindig jobb
Csak néhányat említettem, de mint látod megannyi érv szól a saját honlap mellett. Amennyiben egy folyamatosan fejleszthető, mindig a legújabb trendeknek megfelelő, bizalomgerjesztő, ezáltal vásárlókat bevonzó online jelenlétet szeretnél vállalkozásod számára, abban az esetben nem kérdéses a dolog. Neked is szükséged van saját honlapra. Igen kell, de ezt a poént már a cikk elején lelőttem. Mindazonáltal ez nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag a saját bejáratú egyedi weboldal szükséges. Mellette természetesen már elengedhetetlen a közösségi médiában való jelenlét. Ezen cikk nem a szociális platformok ellen szól. Megírásával inkábbb arra szerettem volna törekedni, hogy felnyissam azok szemét, akik úgy gondolják, hogy elegendő csak ott megjelenni. Úgy vélem a fentebbi pontokból mindenki beláthatja, a több mindig jobb mondás az interneten való jelenlétre is maximálisan igaz. És, hogy mennyire, azt az utolsó és egyben legfontosabb pontban megpróbálom kifejteni.
+1. Egy sikeres vállalkozás nem állhat egylábon
Ezen címet olvasva lemerném fogadni, hogy 10-ből 10 ember elismerően bólogat. Vállalkozóként ezt szinte mindannyian tudjuk, mégis csak akkor vesszük észre, hogy eddig mennyire egy lábon álltunk, amikor valamilyen esemény kirántja alólunk a talajt és egyik pillanatról a másikra hirtelen a földre kerülünk. Mi sem példázza ezt jobban mint a 2020-as év, melyben a koronavírus megannyi vállalkozást kényszerített térdre. Üzletek ezreinek kellett bezárnia, több évtizede működő vállalkozások mentek tönkre. Nem beszélve a vendéglátóiparról, ahol a teljes bezárásoknak köszönhetően megszámlálhatatlan mennyiségű cég került a megszűnés szélére. Viszont még ebben a lehetetlen helyzetben is voltak olyan szervezetek akik nemhogy túlélték, de még profitáltak is belőle. Ezek pedig azok akik már korábban is tettek azért, hogy vállalkozásuk több lábon állhasson.
Ugyanez igaz az online jelenlétre is. Ugyanis mint tudjuk, az életben semmi sem tart örökké. A jelenleg legnagyobb közösségi média platformok mint például a Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linkedin és társai, idővel elfognak tűnni. Ugyan úgy mint a MySpace, a Google+ vagy a hazánkban ismert IWIW. Remélhetőleg ez nem egy gyors folyamat lesz, így még a lassabb reakcióidővel rendelkező vállalkozások is feltudnak majd készülni rá. Ezért is kiemelkedően fontos, hogy cégeddel soha ne csak egy lábon állj, mert ha egyik gyengül, még akkor is ott marad a többi amire könnyedén áthelyezheted a súlypontot. Ahhoz, hogy sikeres lehessen vállalkozásod, mindig állj több lábon az interneten is. Légy jelen a közösségi médiában, használd ki a Facebook és egyéb platformok által nyújtott előnyöket, de mellette ne feledkezz meg saját honlapodról sem!
Kezdjük meg a közös munkát
VEDD FEL VELEM A KAPCSOLATOT MÉG MA
Ha referenciamunkáim és szolgáltatásaim felkeltették érdeklődésedet akkor ne hezitálj, inkább cselekedj! Vedd fel velem a kapcsolatot még ma, kezdjük meg a közös munkát minél hamarabb, hogy vállalkozásod olyan online jelenlétet kaphasson amilyet megérdemel. Lépj szintet cégeddel és előzd meg a konkurenciát egyedi weboldaladdal.